اقسام طلاق بائن:

به موجب ماده 1145 قانون مدنی طلاق در موارد ذیل بائن است:

1-طلاق یائسه

2-طلاق غیر مدخوله

3-طلاق خلع و مبارات مادام که زن به عوض رجوع نکرده باشد.

4-طلاق سوم که بعد از سه وصلت متوالی به عمل آید.

تعریف طلاق خلع و مبارات عبارت است از:طلاق در برابر عوضی که مالیت دارد.این طلاق از طرف شوهر لازم است یعنی زوج حق رجوع به زن را نداردمگر اینکه زوجه از بذل رجوع کند...



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 445
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393 | 5:02 | نویسنده : مرجان آزرم |

        زندگی امروز بشری از لحاظ ارزش های معنوی در خور شان یک انسان متعالی نیست.بین صورت مادی آراسته و در خط تکامل زندگی آدمی وجنبه های ارزشی آن شکاف عمیقی افتاده است که متاسفانه هر روز عمیق تر می شود.پیشرفتهای شگرف زندگی مادی انسان نتوانسته محتوا و ماهیت حیات آدمی را بالا ببرد.مادی گری بر روح و جان افراد مسلط است و در جامعه نیز ثروت و درآمد موثر ترین معیار تعیین کننده سرنوشتهاست.این انگیزه راه را برای فقر اخلاقی باز می کند وفقر اخلاقی دشواری های گوناگونی راببار می آورد.این یک مشکل جهانیست.

جامعه انسانی در مقیاس عمومی در وضعی بی مرز و مهار به ارزشهای معنوی زیست بی اعتناست واین از دگرگونیهای ناگوارتری در آینده خبر می دهد.در این حال برای نسل جوان چه باید کرد؟کودکان و نوجوانان از همه پدیده های زندگی درس می گیرند و به راهی می روند که وضع موجود به آنها القا می کند.پس لازم است که آدمی از همه استعداد خود کمک بگیرد و راه حفظ حریم ارزشهای معنوی زیست را بیش از این باز و هموار کند.در نخستین قدم ریشه و سرچشمه نابسامانی ها را باید شناخت.آیا آدمی فطرتا بد خلق شده و آنچه پیش می آید ارمغان ماهیت موروثی اوست یا آنکه وضع موجود زاییده محیط است و شرایط زندگی است که از موجوداتی خوب و سالم چهره های ناسازگار می سازد و برزخی اجتماعی پدیدمی آورد؟

لذا لازم است بررسی شود که نقش و مسوولیت کدام یک از نهادهای زندگی اجتماعی_خانه مدرسه و اجتماع_در این ماجرا بیشتر تاثیر گذارند.جای بحث و فحص باز است زیرا مسایل اجتماعی ماهیتا یقینی ویک بعدی نیستند و آنها را با قطعیت استدلال علمی هم نمی توان دنبال کرد همانطور که راه درمان قطعی و منحصر به فرد هم ندارند.

علی رغم تنوع بزهکاری نوجوانان خشونت و بی رحمی نسل های جدیدترنوجوانان همواره رو به افزایش بوده است.این خشونتها گاهی علیه اشخاص صورت می گیرد و گاهی شرارت به جهت انتقام یا لذت بردن یا نشان دادن فکر طغیان آمیز صورت می گیرد.امروزه نوع فعالیتهای بزهکارانه نوجوانان شبیه جرایمی است که افراد بزرگسال مرتکب می شوند.در حالیکه در گذشته اینطور نبود و این مساله باعث تعجب و احساس خطر است به تعبیر ماریز ویلانت سو رفتارهایی که در گذشته نوجوانان نشان می دادند تنها برای اثبات توانایی و قدرت آنها بوده و به صورت اشکال بزهکاری  ساده انجام می گرفت لیکن امروزه نوجوانان مرتکب جرایم خشونت بارتری چون :قتل و گروگان گیری وخرابکاری و... هم می شوند.آمار تعداد جرایمی که نوجوانان انجام می دهند نیز تکان دهنده است و این مساله افکار عمومی را نگران می کند.

علل افزایش بزهکاری وخشونت نوجوانان عبارتند از:فقرو وضعیت نابسامان اقتصادی  مشکلات خانوادگی  مسایل آموزشی مهاجرت و در نهایت فشارهای روانی بر نوجوانان.

پیشگیری از بزهکاری کودکان و نوجوانان:

هدف از پیشگیری دور کردن کودکان و نوجوانان از رفتارهای ضد اجتماعی طی مراحل اولیه زندگی آنها از یک سو ونظارت و حمایت از کودکان در وضعیت دشوار است.

برنامه های پیشگیری از بزهکاری کودکان و نوجوانان:

1-حمایت از کودکان در معرض خطر از طریق کمک به بهبود کودکان ناتوان در یادگیری و تلاش در جهت کاهش فقرو خشونت خانوادگی ودر صورت نیاز جدا کردن کودک از خانواده منحرف یا معتاد

2-آموزش حقوق بشر و ترویج آن جهت اطلاع کودکان  از حقوق مسلمشان

3-حمایت از کودکان در مقابل سوء رفتار و سوء استفاده

حمایت از کودک مسائل مهم و گسترده ای را در بر می گیرد که برخی از آنها نیازمند رسیدگی سریع می باشد.مثلا فحشای کودکان که ناشی از عوامل اقتصادی است و برخی مثل خشونت در خانه و مدرسه که ریشه در فقر و ارزشها و هنجارهای اجتماعی و سنت دارد.

معضل دیگر افزایش کودکان خیابانی و مساله سوء استفاده باندهای تبهکاری و والدین منحرف از کودکان در حمل و توزیع مواد مخدر و فرار دختران می باشد.

مرجان آزرم 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 310
برچسب ها :

تاريخ : 28 بهمن 1393 | 13:42 | نویسنده : مرجان آزرم |


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 287
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1393 | 12:55 | نویسنده : مرجان آزرم |
دانلود آهنگ جدید